Соціально-психологічна служба закладу

Єрошкіна Наталія Анатоліївна

Практичний психолог закладу

/Files/images/Ярошкіна Наталія.jpg

Трохименко Ніна Миколаївна

Соціальний педагог закладу

/Files/photogallery/Трохименко Ніна.JPG

У сучасному навчальному закладі психологічна служба є важливою ланкою освітнього процесу, яка забезпечує ефективну взаємодію всіх його учасників: адміністрації, вчителів, учнів та батьків, створюючи комфортні психологічні умови, які будуть сприяти розвитку індивідуальних здібностей учнів та їхньому особистісному зростанню. В зв’язку з цим, ми вважаємо, що задачами психологів та соціальних педагогів служби закладу є:


• здійснення зв’язку між учасниками навчально-виховного процесу;

• аналіз та попередження зон ризику психологічного характеру;

• підвищення психолого-педагогічної компетентності вчителів, батьків, адміністрації та психологічної культури учнів: як зрозуміти себе та інших, як допомогти собі у вирішенні проблемних питань, які виникають у повсякденному житті; як навчитися обирати життєву мету, допомогти дітям у професійному самовизначенні; вчити дітей навчатися та спілкуватися;

• соціальна профілактика поведінки, з метою попередження злочинності, алкоголізму, наркоманії, суїцидів, бродяжництва, правопорушень та інших асоціальних явищ серед неповнолітніх;

• соціально-психологічний супровід дітей, які потребують індивідуальної роботи та допомоги, довготривалого опікування.

Сучасний стан суспільного розвитку поставив перед закладом та освітою принципово нове завдання – виховання особистості в умовах демократизації суспільних інститутів. Тобто забезпечення кожному учневі таких умов, за яких вони могли б найкращим чином реалізувати свої потенційні можливості та здібності. Поставлена мета реалізується нами через створення психологічного простору навколо учнів та здійснюється у таких напрямках:

Діагностичний – індивідуальна та групова психодіагностика, планові та оперативні психодіагностичні та соціально – психологічні дослідження.

Консультаційний – психологічне консультування вчителів, батьків, учнів з приводу різного роду проблем, що виникають у освітньому процесі, в загальній діяльності та в міжособистісному спілкуванні.

Робота телефону «Довіри», з метою надання оперативної психологічної допомоги з забезпеченням повної анонімності.

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота спрямована:


• на розв’язання психологічних особистісних проблем та проблем, які виникають у міжособистісних стосунках;

• на розвиток особистісного потенціалу;

• на розв’язання конфліктів у повсякденному житті;

• на вирішення психологічних проблем в межах індивідуальної та групової роботи.

Освітньо – профілактичний – надання психологічної допомоги в попередженні та подоланні труднощів, які виникають у діяльності та спілкуванні між всіма учасниками навчально – виховного процесу: вікові психологічні особливості дітей, розвиток навичок спілкування учнів, вчителів та батьків, самодопомога у вирішенні проблемних ситуацій, які виникають у повсякденному житті, як зберегти психологічне здоров’я вчителя – профілактика синдрому емоційного вигорання, як розвивати свій креативний потенціал; використання різних психологічних методів, як можливості вирішувати різного роду проблеми.

Науково – методична просвіта:

• психологічна допомога класним керівникам та вчителям – предметникам при вирішенні психолого-педагогічних проблем, які виникають у освітньому процесі, а також профілактика їх виникнення;

• психологічна допомога молодим вчителям в професійному рості.

• методична допомога психологам, які тільки розпочинають свою професійну діяльність;

• підвищення особистісної професійної компетентності та майстерності за допомогою самоосвіти, навчання в тренінгових групах, роботи в методичних об’єднаннях та різного роду майстер – класах;

• розробка програм для індивідуальної та групової роботи з учнями, вчителями та батьками;

• розробка анкет для соціально-психологічних досліджень

Систематизація банку даних – складання картотеки дітей, які потребують посиленої психолого-педагогічної уваги, заповнення індивідуальних карток, ведення документації соціально – психологічної служби

Велике значення у своїй діяльності ми приділяємо питанням психодіагностики. Саме психодіагностичні дослідження дозволяють з більшою точністю кваліфікувати те чи інше явище та описати його природу.

Результати психодіагностики також дозволяють побачити направлення в якому можливо надати допомогу та прогнозувати розвиток виявлених тенденцій.

Саме тому у полі зору, в першу чергу у наших дослідженнях знаходяться: 4  діти 6-ти річного віку на стадії вступу, з метою вивчення особливостей психофізіологічного розвитку та рівня шкільної зрілості дитини;

 адаптація до навчання у першому класі;

 готовність дітей до навчання у середній ланці;

 адаптація 5-ти класників до навчання;

 апдаптація до навчання у новостворених колективах 8-х класів.

 вивчення психологічного клімату класних колективів, з метою визначення його особливостей та його оптимізації;

 особливості взаємовідносин “учень-класний керівник”;

 індивідуально-психологічні особливості дітей на різних вікових етапах;

 психологічний клімат класних колективів;

 поглиблене вивчення характеру проблем і прагнень учнів 7-11 класів, ціннісних орієнтацій, через вивчення системи цінностей-цілей та цінностей-засобів.

 групова та індивідуальна професійна діагностика учнів 7-х класів та 9-х класів, з метою індивідуалізації та профілізації у навчанні та формування особистісного професійного плану.

Враховуючи, головну мету освітнього процесу-забезпечення гармонійного розвитку особистості та її здібностей та аналізуючи досвід роботи попередніх років актуальними постали наступні аспекти взаємодії:

• Партнерські взаємовідносини – рівноправство в спілкуванні;

• Взаємна активність та відповідальність за ситуацію;

• Діалогічність, наявність зворотного зв’язку.

Ми намагаємося взаємодіяти з учасниками освітнього процесу (учнями, батьками, вчителями) в інтерактивному режимі і пропонували різного роду форми роботи (семінари-практикуми, майстер-класи, тренінги особистісного зростання, динамічні групи).



Кiлькiсть переглядiв: 868

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Дата останньої зміни 29 Листопада 2023

Фотогалерея